30-03-2007 Bezoekje aan VBAT www.vbat.nl in Amsterdam; geregeld door 'Gigi-tours'.
Senior Designer Saskia Vermeulen vertelt aan de hand van (ongeveer 40) moodboards en presentatieboarden de 'Super de Boer' case. zie foto Deze boarden zijn destijds ook aan de klanten voorgelegt. Zo hebben wij een goede indruk gekregen van hoe zij een presentatie voorbereiden en uitvoeren. In deze boarden wordt o.a. het (nieuwe) logo en de huidige 'huisstijl van de winkels' gepresenteerd. Zo zie je hoe deze 'case' helemaal tot stand is gekomen en wat het aandeel van haar en VBAT daarin is. Veel toepassingen zoals: identiteit, concepten, marktpositie, interactie, productwaarden, kwaliteitsperceptie en het toepassen van een grid.
Het was ook wel grappig, want Saskia vertelde ook dat ze bijvoorbeeld ook producten al een identiteit hebben gegeven, maar nog mensen zoeken die dit kunnen produceren. Eigenlijk werk je zo van een eindimago terug naar het oorspronkelijke product.
Ik was eerst een beetje bang dat het net zo'n commercieel bureau was als de Lost Boys www.lostboys.nl, maar dit viel reuze mee. Alleen de manier van presenteren is veel 'vriendelijker'. (Prints komen op mij beter over dan zo'n 'gelikte' beeldscherm presentatie.) We hebben ook even een 'kleine rondleiding' gekregen over de verschillende afdelingen.
Deze kaartjes stonden in een 'draaimolen' bij de uitgang, deze geven wat informatie over bepaalde cases bij VBAT en wat ze doen. (wel een beetje jammer, maar het toch wel weer wat 'commercieler'.
Refressing? Inderdaad!