Hij zat voorheen bij ontwerperscollectief NAP, wat mij eerlijk gezegd niks zei.
De bar in het gebouw, erg inspirerend gebouw...
De etalage van Mooie Boeken in Amsterdam. We kregen een rondleiding van Pau Groenendijk, die ons vertelde wat zij daar allemaal deed. Zij bindt dus boeken in, voornamelijk nieuwe boeken. Haar collega Elizabeth Nijhof Asser deed de restauratie van boeken (alhoewel alles wat met papier en dergelijke te maken had). Pau Groenendijk is een paar jaar geleden heel erg bekend geworden met het kopieeren van 'Het dagboek van Anne Frank'. Zij heeft in samenwerking met drukkerij Rosbeek dit boekje volledig nagemaakt. Ieder tussenpapiertje, ieder vouwtje, iedere tekstkrabbel, moest gedrukt worden, gevouwen, gesneden. Oftewel dit was dan ook een project van anderhalf jaar ongeveer. (ze had toevallig haar dummy in huis...)

Pau liet verschillende technieken zien om boeken te binden, namen of logo's erin te pregen of op te drukken. Verschillende persen etc.
Haar collega Elizabeth was bezig met een 'medische tentoonstelling' te restaureren van papier-mache die uit de jaren 70/80 kwam en dus aan renovatie toe was. Hier zie je het kindje van ongeveer 7 maanden.
Toen gingen we in haar kantoortje zitten, waar ze heel veel boeken tevoorschijn haalde met o.a. veel bindtechnieken, experimenten van haar of andere ontwerpers. Maar toen kwam het 'echte' werk.
eerste boek wat ze liet zien, was ik gelijk verkocht. Het waren 2 boekjes van Warja Lavater, zij heeft 2 sprookjes omgezit in symbolen en kleuren, waardoor er een schematische voorstelling wordt gemaakt van de sprookjes. Wanneer je het boekje (zigzag vouw) helemaal uitlegde onstond er eenboek van ongeveer anderhalve meter, met daarop alleen maar stippen en vierkanten in verschillende kleuren en vormgen. Met een legenda erbij kan je precies het verhaal aflezen. 'La Blanc Neige' (sneeuwwitje) en 'La Chaperon Rouge' (roodkapje). Dit is eigenlijk helemaal wat ik zoek in het vak ontwerpen, toch een meer illustratieve richting op.

